Marknadskommunikation och varumärken i ett digitalt medielandskap
Jobbar du med frågor som rör kommunikation och marknadsföring? Kanske är du student eller tillhör du den intresserade allmänheten och vill ta del av kunskap, reflektioner och tankar hämtade av såväl forskning som från människor med lång erfarenhet från kommunikations- och reklambranschen?
Campus Varberg lanserar en öppen kurs om Marknadskommunikation och varumärken i ett digitalt medielandskap. Vem som helst kan delta, kursen är kostnadsfri och du deltar helt digitalt i din takt. Kursen är uppdelad i tre delar:
Del 1 i poddformat: Reklam – nu, då och kanske imorgon?
Följ med podden Kapitalet på en reklamresa i tre avsnitt! Lyssna till en historisk återblick av reklamen och medielandskapets digitalisering. Hur har reklammarknaden utvecklats och förändrats genom tiderna, från produkt till varumärke?
Del 2 seminarium: Ett samtal om podden och dess innehåll med inbjudna gäster
I detta seminariesamtal deltar en rad personer med bred kompetens och lång erfarenhet från såväl forskning som praktiskt arbete med reklam, varumärken och marknadskommunikation.
Del 3 forskarsamtal: Reklam, konsumtion och identitet
Deltagare: Eva Hjälmered intervjuar Oskar Broberg (Göteborgs universitet) och Marcus Gianneschi (Högskolan i Borås) som är två av forskarna som förekommer i podden.