Inloggningsuppgifter till de stationära datorerna på Campus Varberg skickas till dig via SMS och/eller e-post. Dessa uppgifter gäller även för det trådlösa nätverket "Varberg" och när du ska skriva digital tentamen. Har du inga inloggningsuppgifter kan du ansluta till det öppna wifi-nätverket "Varberg-Guest".

Felanmälan

Vid datorproblem eller problem med utskrifter och kopiatorer gör du en felanmälan direkt här på hemsidan. Felanmälan kan också göras på någon av de informationskiosker som finns uppsatta runt om på Campus Varberg eller via student.varberg.se/kiosk.

Aktivera tvåfaktorsinloggning

För att öka IT-säkerheten och förhindra att obehöriga kommer åt information är det viktigt med en säker inloggning. Campus uppmuntrar därför till tvåfaktorsinloggning för att säkert identifiera att du är du vid inloggning till ditt användarkonto hos oss.

Surfa till adressen aka.ms/mfasetup och följ guiden för att aktivera tvåfaktorsinloggning och välj vilken metod du ska använda:

  • Installera och aktivera appen Microsoft Authenticator på din smarta mobiltelefon (rekommenderas)
  • Registrera ditt mobilnummer för att få en engångskod som skickas som SMS vid varje inloggning (mindre säkert)

Glömt lösenord

Om fel lösenord skrivs in mer än 10 gånger i rad kommer datorn låsa sig. Skulle detta ske behöver du göra en felanmälan direkt här på hemsidan.

Har du glömt ditt lösenord till de stationära datorerna på Campus? Surfa till adressen aka.ms/sspr och följ guiden för att återställa ditt lösenord.

Webbplattformar

Har du glömt dina inloggningsuppgifter eller har problem med er webbplattform (Luvit, WebbCT, DisCo, PingPong etc.) så ska du vända dig till din utbildningsleverantör.