Jobbar du med frågor som rör kommunikation och marknads­föring? Kanske är du student eller tillhör du den intresserade allmänheten och vill ta del av kunskap, reflektioner och tankar hämtade av såväl forskning som från människor med lång erfarenhet från kommunikations- och reklam­branschen?

Campus Varberg lanserar en öppen kurs om Marknadskommunikation och varumärken i ett digitalt medielandskap. Vem som helst kan delta, kursen är kostnadsfri och du  deltar helt digitalt i din takt.

Kursen är uppdelad i tre delar:

Del 1 i poddformat: Reklam – nu, då och kanske imorgon?
Följ med podden Kapitalet på en reklamresa i tre avsnitt! Lyssna till en historisk återblick av reklamen och medie­landskapets digitalisering. Hur har reklam­marknaden utvecklats och förändrats genom tiderna, från produkt till varumärke?

Del 2 seminarium: Ett samtal om podden och dess innehåll med inbjudna gäster
I detta seminariesamtal deltar en rad personer med bred kompetens och lång erfarenhet från såväl forskning som praktiskt arbete med reklam, varumärken och marknadskommunikation.

deltagare poddkurs

Del 3 forskarsamtal: Reklam, konsumtion och identitet
Deltagare: Eva Hjälmered intervjuar Oskar Broberg (Göteborgs universitet) och Marcus Gianneschi (Högskolan i Borås) som är två av forskarna som förekommer i podden. 

Gå direkt till kursen